Monika Czapiewska – bydgoszczanka, od 6 lat zawodowo tatuatorka i ilustratorka, absolwentka wzornictwa przemysłowego. Jej praca dyplomowa dotyczyłą rewitalizacji trzech wybranych lokali rzemieślniczych w Bydgoszczy, w ramach której zaprojektowała witryny i szyldy wierząc, że są one nie tylko wizytówką lokalu, ale również są częścią przestrzeni miejskiej i wpływają na jej bezpośredni odbiór. Jest także autorką „Szyldownika Bydgoskiego”, który jest zbiorem zasad, wytycznych i dobrych wskazówek dotyczących projektowania i umieszczania szyldów. Celem “Szyldownika” jest uświadomienie, że poprzez bardzo proste działania przedsiębiorcy mają wpływ na wygląd całego miasta. Prywatnie mama, miłośniczka lasu, ładnych przedmiotów użytkowych i dobrze zaprojektowanych przestrzeni miejskich. W swoich pracach cechuje się minimalizmem i wierzy, że piękno tkwi w szczególe.
Jakub Elwertowski – doktor sztuki w dyscyplinie sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki; artysta malarz – absolwent Wydziału Sztuk Pięknych UMK w Toruniu w pracowni prof. Jana Pręgowskiego (2001) i prof. Ireneusza Kopacza (2019) oraz Wydziału Nauk Społecznych GWSH w Gdańsku (2009). Grafik, projektant form użytkowych; adiunkt Wydziału Sztuk Projektowych Politechniki Bydgoskiej; trener kreatywności, oligofrenopedagog – nauczyciel dyplomowany szkolnictwa specjalnego w Zespole Szkół nr 30 Specjalnych w Bydgoszczy; CEO grupy artystycznej Parter.Zero2 i Atelier Procesów Twórczych Apetyt, twórca artystycznych, nocnych instalacji świetlnych festiwalu Oko Nigdy Nie Śpi, miłośnik Bydgoszczy a zarazem jej krytyk, propagator projektowania uniwersalnego, fan artbrandingu, minimalista.
Karolina Gorzkowska – prawnik, grafolog, psychografolog, lingwista kryminalistyczny, biegły sądowy, pismoznawca. Posiada wszystkie specjalizacje w zakresie pismoznawstwa: kryminalistyczną, psychologiczną oraz kliniczną, a podczas spotkania opowie o różnych wymiarach grafologii.
Honza Zamojski – artysta, projektant i wydawca książek oraz kurator. W swojej praktyce sięga on po rozmaite media: od rysunku, przez rzeźby rysunkowe, aż po infografiki czy poezję. Minimalistyczne w formie, ale bogate w znaczeniu symbole, abstrakcyjne kompozycje i figuratywne przedstawienia składają się na język wizualny, który rządzi się własną gramatyką i strukturą formalną. A tym, co często spaja pozornie odległe elementy, są prostota form, humor oraz dystans do siebie samego. Autor kilkunastu książek oraz cyklu wykładów 'How it’s made’, prezentowanego m.in. w Centre Pompidou, MoMA Library, czy Printed Matter New York. Wykładowca School of Form w Warszawie.
Marian Misiak – projektant grafiki użytkowej, publicysta, założyciel rodzimej platformy typograficznej dystrybuującą kroje pism Threedotstype. Ukończył socjologię na Uniwersytecie Warszawskim i projektowanie krojów pism na Wydziale Typografii i Komunikacji Wizualnej na Uniwersytecie w Reading (Wielka Brytania). Pracował w Londyńskim Researchstudio Neville’a Brody’ego, jest współautorem książki o historii polskiej typografii Paneuropa, Kometa, Hel. Pracując dla instytucji kultury, zaprojektował m.in. nową identyfikację wizualną dla Muzeum Narodowego we Wrocławiu, współtworzył identyfikację Centrum Sztuki Współczesnej – Ujazdowski, od wielu lat współpracuje z Muzuem Architektury we Wrocławiu. Zajmuje się projektowaniem krojów pism i badaniem kultury wizualnej, mieszka we Wrocławiu.
Agnieszka Ziemiszewska – projektantka, plakacistka i edukatorka. Jej prace były prezentowane na wystawach całym świecie. Laureatka wielu nagród i wyróżnień. Zasiadała w jury krajowych i międzynarodowych konkursów i wydarzeń związanych z projektowaniem graficznym i plakatem. Była również kuratorką i współorganizatorką wielu wystaw w Polsce i za granicą. Pracuje na stanowisku profesora na Wydziale Sztuki Nowych Mediów Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie. Portfolio: www.ziemi.art.pl.
Anna Wieluńska – projektantka graficzna, typografka, projektantka krojów pisma. Absolwentka, doktorantka i wykładowczyni Wydziału Grafiki ASP w Warszawie. Prowadzi pracownię projektowania krojów pisma. Stypendystka Ministra Kultury, Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz laureatka stypendium im. Beatrice Warde. Autorka projektu „Lazarus”, współautorka „Bona Nova”, „Brygada 1916” i „Półtawski Nowy”. Członkini rady programowej Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie.
Borys Kosmynka – uzyskał doktorat ASP w Łodzi oraz tytuł magistra projektowania krojów pisma na Uniwersytecie w Reading. Od 2021 do 2023 roku był członkiem zarządu STGU. Wielokrotnie współorganizował konferencję ATypI. Lata doświadczenia zawodowego jako projektant krojów pisma nabył pracując m.in. w Brody Associates współpracując z Anią Wieluńską i Mateuszem Machalskim nad projektami „Brygada 1918” i „Półtawski Nowy”, opublikowanymi w Google Fonts, oraz działając niezależnie jako TDBK.
Mateusz Machalski – wielokrotnie nagradzany polski projektant graficzny, autor systemów identyfikacji wizualnej oraz licznych krojów pisma. Równolegle do pracy projektowej prowadzi badania z zakresu komunikacji wizualnej, kuratoruje wystawy oraz wykłada na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Agnieszka Weis – projektantka, kaligrafka i ceramiczka (@weis.ceramics). Od 2018 roku prowadzi warsztaty kaligrafii w różnych stylach pisma. W pracy zawodowej ważna jest dla niej rzemieślnicza praca dłoni, którą łączy ze swoim projektowym wykształceniem.
Natalia Wielebska – współzałożycielka Traffic Design; kulturoznawczyni, producentka i animatorka kultury. Zajmuje się prowadzeniem działań w przestrzeni publicznej, nawiązywaniem międzysektorowych współprac i wdrażaniem narzędzi do zarządzania projektami w branży kreatywnej.
Katarzyna Świerc – uwielbia otaczać się kolorami i towarzystwo kotki Wiesławy. Jest pasjonatką rysowania kwiatów, akwareli i kolorowej kaligrafii. Lubi inspirować innych do kreatywnego działania i uważa, że każda osoba może być twórcza. Więcej informacji na koncie Instagramowym: @zenjatworzy.
Franciszek Otto – ur. w 1960 r. typograf, projektant krojów pism. Absolwent wydziału grafiki Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie. Dyplom w pracowni grafiki książki pod kierunkiem Romana Banaszewskiego (1985). Laureat trzeciej i czwartej edycji konkursu International Digital Type Design Contest, organizowanego przez firmę Linotype GmbH. Nagrodzone fonty to Linotype Noteć (1999) i Brda (2003). W 2008 roku licencję Linotype otrzymały jego dwa kolejne fonty – Waza i JP2. W roku 2017 firma Monotype opublikowała font Wola. Od 1987 roku prowadzi zajęcia z projektowania graficznego w Państwowym Liceum Sztuk Plastycznych im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy. Od 2006 roku współpracuje z Muzeum Okręgowym im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy przy wydawnictwach muzealnych. Prowadzi warsztaty liternicze w Letniej Szkole Kaligrafii w Hebdowie.
Kajetan Giziński – ur. w 1993 r., plastyk, mgr nauk o sztuce, arteterapeuta, terapeuta integracji sensorycznej. Rysownik, grafik, tworzy exlibrisy, czyli znaki własnościowe książki w technice linorytu od pięciu lat. Wykorzystuje różnorodną stylistykę za każdym razem dostosowując projekt do gustu, osobowości, zainteresowań osoby, której exlibris będzie służył. Czerpie garściami z imaginarium średniowiecznych drzeworytów oraz ksiąg iluminowanych. W warstwie technologicznej proces powstawania łączy elementy współczesności takie jak druk cyfrowy oraz transferowy z dawnym rzemiosłem rytowników oraz drukarzy.
Monika Drożyńska – artystka sztuk wizualnych, hafciara, doktora sztuki, aktywistka. Prekursorka technik hafciarskich w sztuce współczesnej i tkaniny w przestrzeni publicznej. Interesuje się językiem, który bada przy pomocy haftu ręcznego na tkaninie. Współpracowała z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Muzeum Współczesnym we Wrocławiu, Mumok w Wiedniu, Ludwig Museum w Budapeszcie, Bozar w Brukseli. Autorka haftowanych plakatów Teatru Dramatycznego w sezonie 2023/24. Jej prace znajdują się w kolekcji Bunkra Sztuki, Muzeum Narodowego w Krakowie, Muzeum Historii Żydów Polskich Polin, Muzeum Narodowego w Kijowie, Lentos w Austrii.
Emilia Ziółkowska-Ganc – historyczka sztuki, adiunkt na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Jako popularyzatorka wiedzy o powojennej architekturze Bydgoszczy i Torunia współpracowała m.in. z: Bydgoskim Centrum Sztuki, Muzeum Okręgowym w Bydgoszczy, Galerią Sztuki „Wozownia” w Toruniu, Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu. Miłośniczka jazdy na rowerze, górskich szlaków i Monty Pythona.
Jan Cieślak – projektant, programista i aktywista. Wraz z Ewą Zielińską, założyciel stowarzyszenia Miastodwa. Zajmuje się tematem projektowania komunikacji wizualnej w przestrzeni miejskiej. Współtworzył uchwały krajobrazowe w Warszawie i innych miastach, prowadził miejskie projekty typograficzne, takie jak „Warszawskie Kroje” i „Do Usług”. Obecnie mieszka w Berlinie.
Janusz Górski – grafik, projektant książek, profesor na Wydziale Grafiki ASP w Gdańsku. Współzałożyciel wydawnictwa słowo/obraz. Autor tomów rozmów z twórcami polskiej szkoły grafiki: Jak ktoś mógł na to pozwolić! (2011), Józef Wilkoń. Szum drzew (2013), Wojciech Fangor: Ja (2014), Kilian dzieciom (2014), Mieczysław Wasilewski versus Janusz Górski (2018) oraz trylogii Józef Wilkoń [lustro i promyk], Józef Wilkoń [szum drzew], Józef Wilkoń [arka] (2017–2019). Organizator konferencji Najpierw okładka! Polskie okładki książkowe 1944–1970 (2017). W 2020 roku nakładem Karakteru ukazały się Ballada o dziewczynie oraz Dosłownie. Liternicze i typograficzne okładki polskich książek 1944–2019.
Maria Krześlak – absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, od 2018 roku pisze dla portalu Marszałka Województwa Wielkopolskiego Kultura u Podstaw o przyrodzie i literaturze – interdyscyplinarnym dialogu między tymi obszarami. Związana jest z Agencją autorską Opowieści, z którą pracuje przy produkcji i promocji festiwali literackich (Miedzianka po Drodze, Festiwal po Drodze, Literacki Świdwin); moderuje spotkania autorskie – specjalizuje się w tematyce przyrodniczej. W 2022 r. pracowała z Instytutem Biologii Ssaków PAN w Białowieży przy promocji podlaskiego cyfrowego repozytorium przyrodniczych danych naukowych Open Forest Data. Współpracuje z warszawską School of Form, gdzie literaturę i poezję wykorzystuje do rozmów o zmianie języka w dobie zmiany klimatu i dynamicznych zmian społecznych. Laureatka Stypendium Twórczego Marszałka Województwa Wielkopolskiego na 2024 rok w dziedzinie literatura. Do maja 2024 r. związana z Zespołem ds. Literatury Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu, gdzie zajmowała się inicjowaniem, produkcją i promocją wydarzeń literackich.
Paweł Dziechciarz – archeolog, absolwent Instytutu Archeologii Uniwersytetu Warszawskiego. Doktorant w Ośrodku Badań nad Antykiem Europy Południowo-Wschodniej UW, specjalizujący się w archeologii epoki brązu i wczesnej epoki żelaza. Autor kilku publikacji naukowych i uczestnik licznych konferencji, w tym o zasięgu międzynarodowym. Współtwórca i właściciel firmy edukacyjnej Archeologiczne Warsztaty oraz współautor metody edukacyjnej Dotykanie Przeszłości. Przeprowadził około 4000 warsztatów edukacyjnych o tematyce historycznej i archeologicznej. Uczestnik i współorganizator licznych wydarzeń o tematyce historycznej. Wielokrotny uczestnik Festynu Archeologicznego w Biskupinie, w tym jako koordynator udziału studentów Uniwersytetu Warszawskiego. Współautor polskiego dodatku do książki popularnonaukowej dla dzieci pt. „ArcheoKids. Kreatywny Podręcznik Młodego Archeologa” (wyd. Levyz Books). Uczestnik licznych projektów naukowych, w tym z zakresu ochrony dziedzictwa i upowszechniania wiedzy o archeologii. Ukończył kurs na Społecznego Opiekuna Zabytków organizowany przez Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Obecnie prowadzi zajęcia „Marketing i zarządzanie dla archeologów” dla studentów studiów magisterskich na Wydziale Archeologii Uniwersytetu Warszawskiego.
Ewa Mączyńska- Walkowiak – główna specjalistka ds. edukacji. Doktor nauk ścisłych i przyrodniczych w dyscyplinie nauki fizyczne. Posiada szeroką wiedzę obejmującą zagadnienia fizyki, biologii, biomechaniki, jak również analizy i interpretacji danych. W Młynach Rothera prowadzi warsztaty popularnonaukowe dla dzieci i młodzieży, opracowuje i wdraża rozwiązania popularyzujące naukę wśród różnych grup docelowych.
Kamila Szymczak – specjalistka ds. edukacji. Magister historii, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ulubione epoki to średniowiecze i XX w. Interesuje się historią średniowiecznej Polski, relacjami polsko-węgierskimi, historią III Rzeszy, ZSRR i krajów bloku wschodniego oraz historią gospodarczą. Zgłębia prawa rządzące fizyką i techniki samorozwoju. Popularyzuje historię Węgier jako Comes Palatinus Hungariae.
Marta Gutkowska – specjalistka ds. programowych. W Młynach Rothera zajmuje się ofertą dla dzieci i młodzieży, organizując warsztaty, szkolenia, eventy, festiwale. Koordynatorka Mikrograntów młodzieżowych. Absolwentka Collegium Medicum UMK w Bydgoszczy, kierunku analityka medyczna. Organizatorka i koordynatorka różnych projektów społecznych, m.in. pikników charytatywnych (na rzecz Ukrainy oraz polskiej psychiatrii dziecięcej), szkoleń i warsztatów dla młodzieży, zbiórek na rzecz osób poszkodowanych w wyniku wojny na Ukrainie oraz kataklizmu w Turcji. Od kilku lat koordynatorka wolontariuszy.
Jakub Jodłowski – wychowywał się wśród liter, słów i tekstów. Jednym z pierwszych wyrazów, jakie opanował jako dziecko było „CZYTAĆ!”, które radośnie wykrzykiwał do rodziców. Nadszedł czas rewanżu i tym razem to on będzie czytał dla Was. Jest szczęśliwym tatą niespełna półtorarocznej Zosi. Uwielbia poszerzać jej wiedzę, słownictwo i wyobraźnię poprzez czytanie. Na co dzień pracuje w Dziale Gościnności w Młynach Rothera.
Bogna Świątkowska – pomysłodawczyni, fundatorka i prezeska zarządu Fundacji Bęc Zmiana, z którą zrealizowała kilkadziesiąt projektów poświęconych przestrzeni publicznej, architekturze i projektowaniu, w tym badań potencjałów miejskiej przestrzeni społecznej. Inicjatorka i redaktorka naczelna czasopisma poświęconego kulturze współczesnej „Notes na 6 tygodni”. Wcześniej naczelna pierwszego polskiego popkulturalnego miesięcznika „Machina” (1998–2001), autorka licznych tekstów, wywiadów, programów radiowych i telewizyjnych poświęconych współczesnej kulturze popularnej. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2014). Członkini Społecznej Rady Kultury przy prezydencie m.st. Warszawy (2012-2015), Rady Architektury i Przestrzeni Publicznej m.st. Warszawy (2015-2018), a także Zespołu Eksperckiego ds. Kultury Lokalnej przy Narodowym Centrum Kultury (2015-2017). Członkini rad programowych instytucji kultury i sztuki: TRAFO Trafostacja Sztuki w Szczecinie, Rondo Sztuki Galeria ASP w Katowicach, Centrum Sztuki Galeria EL w Elblągu. Członkini Społecznej Programu Publicznego przy Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Absolwentka kierunku Zarządzanie i Przywództwo na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Mentorka w programie Mentors4Starters.
Dominik Tokarski – Fundacja NEON Katowice – absolwent Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego, kierunek socjologia i praca socjalna. Współtwórca Stowarzyszenia Moje Miasto w Katowicach, gdzie prowadzi między innymi projekt Neon Katowice, zajmujący się zbieraniem starych neonów. Zebrana kolekcja została przekazana w 2019 r. do Muzeum Śląskiego. Od 2010 r. prowadził bar KATO w Katowicach na ulicy Mariackiej – nieformalny dom kultury, w którym odbywały się m.in. spotkania, debaty, koncerty, wystawy, targi sztuki. Współtwórca sklepu Geszeft ze śląskim designem na katowickiej Koszutce. Pomysłodawca marki YY – produktów inspirowanych katowickim Spodkiem. Obecnie ponownie zajmuje się tematyką neonów. Prowadzi fundację NEON Katowice oraz wydał książkę „Światła miasta. Historia katowickich neonów”.
Piotr Heinze – Dom Książki w Poznaniu – twórca neonów, od ponad pół wieku związany z firmą Reklama Neony, której właścicielem został w 2003 r., a obecnie przekazał kierowanie nią synowi. Zrealizował wiele poznańskich reklam świetlnych. Obecnie zajmuje się ich renowacją, zaangażowany m.in. w rozświetlenie Poznańskich Słowików i prace przy odnawianiu neonu Domu Książki.
Piotr Marciniak – Dom Książki w Poznaniu – architekt, urbanista, historyk architektury, profesor na Wydziale Architektury Politechniki Poznańskiej. Był stypendystą w Instytucie Herdera w Marburgu. Jest autorem wielu zrealizowanych budynków i kompleksów miejskich, wspólnikiem w biurze architektonicznym Litoborski+Marciniak. Laureat licznych nagród i wyróżnień w konkursach architektonicznych. Współtworzył ponad 200 projektów architektonicznych, urbanistycznych i konserwatorskich. Współautor m.in. centrum handlowego Kupiec Poznański, zespołu budynków Enea, zespołu biurowego Malta Office Park, zespołów mieszkaniowych w Poznaniu i w Warszawie, kamienic przy ul. Poznańskiej i ul. Barańczaka, a także realizowanego obecnie budynku „Dom książki” w Poznaniu.
Opublikował liczne prace poświęcone współczesnej architekturze polskiej, w tym książki „Doświadczenia modernizmu. Architektura i urbanistyka Poznania w czasach PRL” oraz „Konteksty i modernizacje. Studia z dziejów architektury i urbanistyki w PRL.” Jest członkiem IARP, SARP, SKZ, PKN ICOMOS oraz DOCOMOMO.
Daniela Szymczak – Fundacja Neon Side – historyczka sztuki i piarowiec. Pasjonuje się architekturą i wzornictwem modernistycznym, a przede wszystkim neonami, których wypatruje, gdziekolwiek się znajdzie. Od wielu lat współpracuje z Fundacją Neon Side Wrocław. Redaktorka publikacji „Neon Side. Wrocławskie neony”. Kocha koty, kwiaty i morze.
Tomasz Kosmalski – Fundacja Neon Side – założyciel i prezes Fundacji Neon Side Wrocław. Od ponad 20 lat ratuje, zbiera i przywraca do życia historyczne neony. Obecnie stworzona przez niego kolekcja obejmuje około 80 neonowych szyldów z Wrocławia i Dolnego Śląska. Miłośnik starych samochodów i podróży po Europie Południowej.