Skip to main content

Czym jest Bydgoszcz Design Challenge?

Bydgoszcz Design Challenge (BDC)  to trzydniowy konkurs w którym uczestnicy wykorzystują  proces myślenia projektowego, aby rozwiązać wspólnie wyzwanie. Zespoły będą pracować nad rozwiązaniami konkretnych problemów związanych z tematem: “jak promować polski dizajn?”

Zespoły konkursowe wspierać będą mentorzy. Ich zadaniem będzie udzielanie wskazówek, naprowadzanie na właściwe rozwiązania i odpowiadanie na pytania uczestników.

Jakie są zasady?

Regulamin sprawdź tutaj

Jakie są nagrody?

W ramach Bydgoszcz Design Challenge wyróżnimy dwa zespoły, które otrzymają nagrodę pieniężną w wysokości 5000 PLN:

  1. Pierwsza nagroda w wysokości 5000 PLN dla projektu, który otrzyma największą liczbę punktów od Jury. Nagroda przeznaczona jest na sfinansowanie projektu.
  2. Nagroda specjalna: „Nasza Bydgoszcz” dla zespołu, którego pomysł będzie miał największy wpływ na życie bydgoszczan. 

Fundatorami nagród są partnerzy wydarzenia: KASPA – Mecenas festiwalu oraz pomysłodawczyni Bydgoszcz Dizajn Challenge – Saga Gardevärn.

Jak będzie wyglądał konkurs?

BDC jest wydarzeniem „online first”, co oznacza, że ​​cała jego zawartość, a także inauguracja i finały będą dostępne online przez platformę Evenea. Można więc uczestniczyć w konkursie w zaciszu własnego domu, ale gorąco zachęcamy do dołączenia do wydarzenia w Młynach Rothera na Wyspie Młyńskiej.

W Młynach Rothera zespoły będą miały pełny dostęp do wydarzeń odbywających się w ramach Bydgoskich Dni Projektowych – uczestnicy będą mogli wziąć udział w warsztatach, zwiedzać wystawy, rozmawiać z mentorami oraz organizatorami i partnerami. Na miejscu zapewnimy zespołom miejsce do pracy, dzięki czemu uczestnicy będą mogli się spotkać i pracować w tętniącym życiem otoczeniu. Zadbamy także o dostęp do Internetu, napoje i posiłki oraz strefę wypoczynku.

Jak się zarejestrować?

Rejestracja wystartuje 21 września na platformie Evenea i potrwa aż do 13 października.

Zespoły, które zarejestrują się przez platformę Evenea, otrzymują e-mail z potwierdzeniem. W ciągu kilku dni, nie później niż 5 dni przed rozpoczęciem konkursu, organizator sprawdzi ich zgłoszenie i poinformuje, czy drużyna zakwalifikowała się do BDC. Jeśli zespół nie zakwalifikuje się, zostanie umieszczony na liście rezerwowej. 

Osobom, które zostaną zakwalifikowane do konkursu z listy rezerwowej, informacja ta zostanie przekazana nie później niż na 3 dni przed rozpoczęciem BDC.

Uczestnicy

Możesz zgłosić się indywidualnie lub w drużynie 2-4 osób. W przypadku indywidualnego zgłoszenia organizatorzy mogą zaproponować Ci dołączenie do zespołu, który będzie odpowiadał Twoim umiejętnościom lub który jest niekompletny i szuka kogoś z Twoimi umiejętnościami.

Nie narzucamy, jak ma wyglądać zespół i jakie osoby powinny się w nim znaleźć. Sugerujemy jednak, by zespoły były mieszane – złożone z przedstawicieli różnych specjalności.

Mentorzy i mentorki

Mentorzy i mentorki Bydgoszcz Design Challenge to osoby specjalizujące się w szerokim zakresie dziedzin: od kultury, przez technologię aż po komunikację. Twój zespół będzie mógł korzystać z ich umiejętności i doświadczenia.

Jakub Gruszecki
PMO w zespole programu Sektor 3.0. Koordynuje sprawy formalne oraz administracyjne. Odpowiada również za prowadzenie wirtualnego biura dla zespołu osób, pracujących w różnych częściach Polski. Umiejętności zdobyte jako PMO wykorzystuję również jako Event Manager przy organizacji Festiwalu Sektor 3.0, gdzie sprawy administracyjne łączy z kwestiami technicznymi. Niepraktykujący absolwent architektury wnętrz i praktykujący pasjonat architektury, z zamiłowania Varsavianista.

Paweł Nowak 
Projektant systemów. Od 2009 roku pracuje w obszarze User Experience i projektowania usług. Od 2016 roku prowadzi kolektyw badawczo-projektowy pod marką NOWY. Wcześniej przez 8 lat zdobywał doświadczenie pracując jako główny projektant UX oraz lider zespołu User Experience w firmie Future Processing. Obecnie, wraz z zespołem, łączy różne dziedziny wiedzy i kompetencje, aby wspólnie odnajdywać adekwatne rozwiązania dla złożonych problemów współczesnego świata. Prowadzi szkolenia z zakresu projektowania usług i produktów, complexity science oraz projektowania systemów. Wykłada na kierunku User Experience Design na Uniwersytecie SWPS w Katowicach i Sopocie. Pomysłodawca i główny organizator międzynarodowej konferencji WUD Silesia. Autor newslettera Projektowanie w złożonym świecie. Absolwent informatyki na Politechnice Śląskiej w Gliwicach.

Zuzanna Ogrodnik-Gruszecka
Specjalistka ds. administracji i realizacji projektów w Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, współorganizatorka Kongresu Bibliotek, współtwórczyni projektu Lekcja:Enter. Bibliotekarka z doświadczeniem w pracy w instytucjach w Warszawie oraz Paryżu. Uczestniczka konferencji cyklu Biblioteka Nowa.

Marta Piechocka-Nowakowska
Socjolożka kultury działająca na pograniczu designu, ekologii i kultury cyfrowej, animatorka wydarzeń i producentka wystaw. Jej zainteresowania koncentrują się, m.in. na zagadnieniach dotyczących wpływu projektowania przestrzeni miejskiej na kształtowanie relacji społecznych, budowaniu odporności społeczności lokalnych na zmiany klimatu, społecznych kontekstach designu oraz wpływie technologii na działania społecznie użyteczne. Menadżerka Projektów w Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Ekspertka ds. adaptacji miast do zmian klimatu w Krajowym Ośrodku Zmian Klimatu (2020-2021). W latach 2013-2020 współpracowała z Instytutem Adama Mickiewicza, dla którego współtworzyła strategię popularyzacji polskiego designu za granicą i odpowiadała za rozwój projektów międzynarodowych związanych z wzornictwem, grafiką użytkową i ilustracją. Zrealizowała szereg projektów we współpracy z prestiżowymi instytucjami i uczelniami, m.in. Museum la Triennale di Milano, Istanbul Design Biennale, London Design Biennale, Pratt Institute w Nowym Jorku, HDK Academy of Design and Crafts w Goteborgu, Inno Design Tech Expo w Hongkongu.

Kamil Śliwowski
Trener kompetencji cyfrowych. Ponad dekadę działał w ruchu na rzecz otwartych zasobów wiedzy: Creative Commons, prowadząc działania edukacyjne zarówno w Polsce jak i międzynarodowo. Od kilkunastu lat związany z trzecim sektorem, współpracuje z fundacjami Panoptykon i Szkoła z Klasą, blogiem Sektor 3.0, tworzy newsletter poświęcony trendom i technologiom w edukacji ( otwartezasoby.pl/newsletter). Najbardziej lubi uczyć się poprzez uczenie innych.

Marcin Trzeszczyński
Przez 12 lat „dowoził” jako Project Manager największe projekty (i parę mniejszych) IT w T-Mobile. Potem znudziło go komunikowanie się z użytkownikami – zaczął ich badać jako UX Designer. Od ponad 10 lat stara się ulepszyć świat, odkrywając w nim doświadczenia niebanalne. Miał przyjemność współpracować m.in. z: Play, Eurocash, Accenture, Ferrero Rosche, Grupa Żywiec, Nivea, Orange, Best CS, Organitheka, Grow Strong, Neonet, Groszek, Łąki Łan, Kaliber 44, Sygnity, Scensei. Szkoli młodych UXów w Software Developer Academy.

Karolina Walecka
Koordynatorka Funduszu Sektor 3.0. Od 12 lat związana z trzecim sektorem. Od 2015 roku pracuje w programie Sektor 3.0 i Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, gdzie skutecznie udaje jej się wspierać społeczności dzięki nowym technologiom. W Fundacji miała okazję sprawdzić się jako Event Managerka ( Festiwal Sektor 3.0Kongres Bibliotek), a także Project Managerka. Interesuje się porządkowaniem danych w organizacji dzięki systemom CRM, analizą danych oraz promocją działań w mediach społecznościowych.

Kto może się zgłosić?

Wydarzenie adresowane jest do humanistów zainteresowanych polskim dizajnem, np. uczniów szkół średnich, studentów i absolwentów historii sztuki, kulturoznawstwa czy marketingu. Nie jest potrzebna żadna wstępna wiedza, tylko zainteresowanie, komputer oraz połączenie internetowe. 

Przykładowe profile uczestników:

Humanista_humanistka — osoba, która posiada wykształcenie w dziedzinach: filozofii, historii sztuki, dziennikarstwa, kulturoznawstwa, politologii, socjologii, prawa czy językoznawstwa.

Artysta_artystka — osoba zajmująca się dizajnem, wzornictwem, sztukami użytkowymi bądź pięknymi (szeroko pojętymi: literatura, druk, rysunek, fotografia, muzyka, itd).

Komunikator_komunikatorka — osoba, która zajmuje się szeroko rozumianą komunikacją, włączając w to grafikę, prezentacje, techniki autoprezentacji, multimedia, teksty, media społecznościowe, projektowanie stron i treści…

Przedsiębiorca_przedsiębiorczyni – osoba zajmująca się organizacją, zarządzaniem, mikroekonomią, marketingiem bądź innymi dyscyplinami związanymi z gospodarką i biznesem.

Masz pytania?

Napisz do nas na adres: rejestracjabdp@mlynyrothera.pl

Bierzesz udział w Bydgoszcz Design Challenge? Podziel się tą informacją w mediach społecznościowych!

Pobierz materiały!

Organizator:

Partner strategiczny:

Mecenas:

Partnerzy merytoryczni:

Sponsorzy:

Patroni medialni:

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na nasz newsletter

Zapoznałem/łam się z Klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych dostępną TUTAJ.